Svenska Synonymer

Den moderna visionen för det svenska språket.
Upptäck ordens kraft genom precision och nyans.

Orddata:SALDO•Wiktionary

© 2026 Svenska Synonymer

Utforska
Ordlista A-ÖSpråkguideKorsordshjälp
Information
Om ossKontaktIntegritetspolicyVillkor
🇸🇪
Tillbaka
Sök efter t.ex. vacker...
/

lättlästhets är en böjning av lättlästhet.

Här nedan visas synonymer och ordförklaringar för grundformen.

Synonymer till

lättlästhet

substantiv

Synonymer

0 st

Inga synonymer hittades.

Definition

det att vara lättläst

Om detta ord

lättlästhet är ett substantiv i svenska språket och har 11 bokstäver.

Ordet är bildat från lättläst — utforska synonymer till grundordet:

Synonymer till “lättläst”

Korsordshjälp: lättlästhet har 11 bokstäver. Prova vår korsordshjälp →

Utforska fler ord som börjar på “L”: Visa alla ord på L →

Datakällor

Orddata hämtas från Språkbanken SALDO och Svenska Wiktionary. Senast uppdaterad: 21 januari 2026.

Vanliga frågor

Vad betyder lättlästhets?

det att vara lättläst