Svenska Synonymer

Den moderna visionen för det svenska språket.
Upptäck ordens kraft genom precision och nyans.

Orddata:SALDO•Wiktionary

© 2026 Svenska Synonymer

Utforska
Ordlista A-ÖSpråkguideKorsordshjälp
Information
Om ossKontaktIntegritetspolicyVillkor
🇸🇪
Tillbaka
Sök efter t.ex. vacker...
/

lättlästes är en böjning av lättläst.

Här nedan visas synonymer och ordförklaringar för grundformen.

Synonymer till

lättläst

adjektiv

Synonymer

0 st

Inga synonymer hittades.

Definition

(om text eller språk) som är lätt att läsa; som råkar vara skrivet på ett sätt som är lätt att läsa ...

Relaterade Ord

2 st
läsvänlig
lättlästhet

Översättningar

esperantofacile legebla
finskahelppolukuinen (fi)
tyskaleicht zu lesen

Om detta ord

lättläst är ett adjektiv i svenska språket och har 8 bokstäver.

Ordet är bildat från läsa — utforska synonymer till grundordet:

Synonymer till “läsa”

Korsordshjälp: lättläst har 8 bokstäver. Prova vår korsordshjälp →

Utforska fler ord som börjar på “L”: Visa alla ord på L →

Datakällor

Orddata hämtas från Språkbanken SALDO och Svenska Wiktionary. Senast uppdaterad: 21 januari 2026.

Vanliga frågor

Vad betyder lättlästes?

(om text eller språk) som är lätt att läsa; som råkar vara skrivet på ett sätt som är lätt att läsa ...