lättlästa är en böjning av lättläst.
Här nedan visas synonymer och ordförklaringar för grundformen.
Inga synonymer hittades.
(om text eller språk) som är lätt att läsa; som råkar vara skrivet på ett sätt som är lätt att läsa ...
lättläst är ett adjektiv i svenska språket och har 8 bokstäver.
Ordet är bildat från läsa — utforska synonymer till grundordet:
Korsordshjälp: lättläst har 8 bokstäver. Prova vår korsordshjälp →
Utforska fler ord som börjar på “L”: Visa alla ord på L →
Orddata hämtas från Språkbanken SALDO och Svenska Wiktionary. Senast uppdaterad: 21 januari 2026.